Trzy firmy chcą budować drogę łączącą DK94 z Euroterminalem Sławków. Będzie to jedna z ważniejszych inwestycji w regionie

Trzy firmy są zainteresowane zaprojektowaniem i budową łącznika DK94 z Euroterminalem oraz stacją PKP LHS. Od 180, 3 do 206. 7 mln złotych na takie kwoty złożyły oferty firmy zainteresowane tą inwestycją.
We wtorek 15 kwietnia upłynął termin składania ofert w drugim przetargu na zaprojektowanie i budowę łącznika DK94 z zespołem terminali przeładunkowych. Przypomnijmy miasto unieważniło pierwsze postępowanie przetargowe. W drugim przetargu zrezygnowano z zakresu prac, które okazały się za kosztowne. Najniższa oferta wynosiła ponad 180, 3 mln złotych, a najdroższa ponad 206, 7 mln złotych. Realizacja zadania objęta jest dofinansowaniem z rządowego Programu Inwestycji Strategicznych w wysokości 250 mln złotych.
– ” Rozpoczynamy kolejny ważny etap tego strategicznego zadania, istotnego nie tylko dla mieszkańców Sławkowa, ale także województwa śląskiego oraz spółek skarbu państwa, które są właścicielami terminali przeładunkowych w naszym mieście. W przetargu uczestniczą wiodące firmy na polskim rynku budownictwa drogowego” – mówi burmistrz Sławkowa Rafał Adamczyk. – ” Złożone oferty będziemy w najbliższych tygodniach analizować z punktu widzenia zgodności z warunkami przetargu. Ostateczny wynik postępowania poznamy po uwzględnieniu wszystkich kryteriów oceny ofert. Na ocenę będą miały wpływ także takie kryteria, jak doświadczenie kluczowego personelu oraz gwarancja na obiekty inżynierskie i roboty budowlane” – dodaje burmistrz Sławkowa.
Inwestycja ta ma strategiczne znaczenie dla rozwoju Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, województwa śląskiego i kraju. Intermodalne terminale przeładunkowe w Sławkowie wpisane są w europejskie korytarze transportowe sieci TEN-T i Nowy Jedwabny Szlak do Chin w oparciu o szerokotorową linią kolejową nr 65. Zarówno na poziomie rządowym jak i regionalnym podkreśla się transkontynentalne znaczenie tego węzła kolejowo-drogowego, obsługiwanego przez PKP LHS i Euroterminal Sławków dla wymiany handlowej zarówno na osi Północ – Południe, jak Wschód – Zachód.
Podstawowy zakres inwestycji to zaprojektowanie i budowa nowego układu drogowego pomiędzy Drogą Krajową nr 94 a terminalami przeładunkowymi w Sławkowie o łącznej długości ponad 6,7 km, z czego 4,6 km drogi klasy G i 2,1 km drogi klasy Z. Dodatkowo inwestycja obejmuje rozbudowę DK 94 wraz z budową skrzyżowania sterowanego sygnalizacją świetlną oraz budowę 3 obiektów inżynieryjnych nad czynnymi liniami kolejowymi.
Inwestycja ta stanowi również pierwszy etap budowy drogi w relacji S1 w Sosnowcu, obszarów terminali przeładunkowych w Sławkowie i DK94 w Sławkowie.
– ” Dla ostatecznego rozstrzygnięcia przetargów istotne jest także pozyskanie przez miasto niezbędnych dodatkowych środków na koszty inwestycji, które nie są objęte dotacją Prezesa Rady Ministrów” – mówi burmistrz Sławkowa Rafał Adamczyk. – „Decyzje w tym zakresie będą podejmowane w podmiotach zainteresowanych budową łącznika drogowego w najbliższym czasie” – dodaje.
Złożone oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę łącznika Drogi Krajowej nr 94 z zespołem terminali przeładunkowych w Sławkowie:
- Budimex SA – cena oferty brutto: 180 334 635,75 zł,
- MIRBUD S.A. – cena oferty brutto: 189 585 960,59 zł,
- Nowak-Mosty Sp. z o.o. – cena oferty brutto: 206 716 973,40 zł.
Równolegle do przetargu na zaprojektowanie i budowę łącznika Drogi Krajowej nr 94 z zespołem terminali przeładunkowych w Sławkowie prowadzone jest przez Miasto Sławków drugie, istotne postępowanie przetargowe na usługi pełnienia funkcji inżyniera kontraktu dla tego zadania. W tym przetargu zostało złożonych kilka ofert o sporej rozpiętości cenowej. Najtańsza oferta wynosi 2,952 miliona złotych. Ostateczny wynik tego postępowania zostanie ustalony po analizie zgodności ofert z warunkami przetargu i po uwzględnieniu poza cenowych kryteriów oceny ofert.