W marcu rusza remont ulic Granicznej i Kolejowej. Kierowcy w Dąbrowie Górniczej muszą liczyć się z kolejnymi utrudnieniami

Już w marcu w kierowcy w Dąbrowie Górniczej muszą liczyć się z utrudnieniami. Rozpoczną się prace w okolicy Granicznej i Kolejowej. Ma tam powstać łącznik, który ma być alternatywą dla zatłoczonego śródmieścia.
Inwestycję tą będzie wykonywała firma Drogogol, która wygrała przetarg ogłoszony 17 kwietnia minionego roku. Do lutego 2024 firma miała czas na opracowanie projektu i niezbędnych pozwoleń. To stało się faktem i Drogopol niedługo rozpocznie prace drogowe. Koszt inwestycji to 20,8 mln zł. Miasto na tą inwestycję otrzymało promesę dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego, w wysokości prawie 19,8 mln zł.
” Przed nami duża inwestycja, a więc dokończenie układu komunikacyjnego poza centrum miasta.które bardziej oddajemy teraz pieszym. Całe przedsięwzięcie będzie rozpoczynało się rondem w ulicy Kolejowej, a dalej powstanie łącznik z ulicą Cupiała i Graniczną. Prace ruszają już w marcu. Na początek będą to roboty związane z budową kanalizacji deszczowej, a potem czeka, nas systematyczna budowa drogi. Cała inwestycja powinna zakończyć się w osiemnaście miesięcy – mówi Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.
Łącznik ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego ma mieć długość 900 metrów. Najważniejszą częścią inwestycji będzie wykonanie nasypu drogowego, równolegle do istniejących torów kolejowych i wykonanie skrzyżowania ulic Granicznej i Cupiała z przedłużeniem ul. Kolejowej. To z kolei będzie wymagało przebudowy wiaduktu drogowego w ciągu ul. Cupiała. Pierwszeństwo w tym miejscu będą mieć kierowcy jadący od strony Kolejowej, zaś wyjeżdżający od strony ulicy Łączącej będą musieli ustąpić im pierwszeństwa.
Na nowej drodze ma zostać wydzielony pas do lewoskrętu w kierunku ulicy Łączącej. Jednocześnie planuje się wyznaczenie pasa włączeniowego ułatwiającego włączenie się do ruchu od ulicy Łączącej (z wiaduktu) w kierunku alei Zagłębia Dąbrowskiego. Wzdłuż całego odcinka planowana jest budowa infrastruktury dla pieszych oraz drogi dla rowerzystów, którą będzie można dojechać do ul. Granicznej (przejście pod torami kolejowymi). Z budową łącznika wiąże się częściowa przebudowa ronda przy ul. Konopnickiej, Kolejowej i Poniatowskiego.