Ronda receptą na usprawnienie ruchu w Dąbrowie Górniczej
Dziesięć rond znajdzie się niemal w 6 – kilometrowym odcinku przebudowywanej głównej drogi odcinku Dąbrowy Górniczej.
- Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązania, bo ronda w miejscu klasycznych skrzyżowań to najlepszy sposób na usprawnienie i upłynnienie ruchu – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Przebudowa głównej osi miasta trwa w najlepsze. Na 6-kilometrowym odcinku od odcinku, od granicy z Będzinem do ronda Budowniczych Huty Katowice będzie w sumie aż dziesięć rond. Oprócz tych, które powstały są w budowie, ronda powstaną jeszcze na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi z ul. Wojska Polskiego, a także na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Graniczną. Oznacza to, że z głównej arterii miasta znikną istniejące sygnalizacje świetlne. Ale nie wszędzie. Sygnalizacja świetlna ma zostać przy targowisku miejskim.
Przebudowa głównej osi miasta to inwestycja wspólna Dąbrowy Górniczej i spółki Tramwaje Śląskie. Prace obejmują modernizację torów i trakcji elektrycznej, przebudowę jezdni, chodników i budowę dróg rowerowych. Zmieni się również lokalizacja przystanków, część z nich będzie wspólna dla tramwajów i autobusów. Przebudowa ma się zakończyć do końca 2023 roku.